Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 20.07.2012 um 14:38 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 20.07.2012 um 14:39 Uhr ]
Beste Slk rijders,
Ik heb per ongeluk met schoonmaken van mij afvoergootjes het rubber in het gat laten vallen, nu waren ze toch al verstopt maar nu helemaal
Het gaat om de afvoergootjes in de naden van de kofferbak links en rechts.
Boven op ligt een plastic roostertje om het blad en ander vuil tegen te houden.
Ik heb dus dat roostertje verwijderd, maar met terugzetten is het rubber aan de linkerzijde in het gat gevallen
Iemand tips om deze er weer uit te krijgen?
En tips om deze gootjes weer vrij te krijgen, ik heb er met een stuk plastic draad in gezeten maar krijg ze niet vrij.
En wie weet waar de gootjes onder de wagen uitkomen?
Vriendelijke groet,
René | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 20.07.2012 um 17:54 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 20.07.2012 um 17:56 Uhr ]
Thx Bibi, dus de hele achter bumper loshalen
Begin er zelf maar niet aan.
Maar toch erg bedankt voor de info.
En nog wat ik verdien echt de prijs van dommer dan dom vandaag.
Ik heb ten eerste het rubber er in gedonderd maar nu ook het zwartje roostertje
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 20.07.2012 um 21:29 Uhr  
| Nou Bibi,
Nogmaals erg bedankt voor je linkje!!
Zodoende kon ik de afvoer goot lokaliseren vanuit de binnenzijde kofferbak.
Het rubber wat ik er in heb laten vallen bleek de hele goot te zijn!
Met een installatie draad heb ik hem er weer door heen getrokken en op zijn plaats gezet.
Maar de goot zat nog harstikke verstop, lange slang op het kompressor pistool gemonteerd en zodoende doorgeblazen. man man wat een bagger kwam er boven uit spuiten
En uiteindelijk ook de onderzijde hoorde ik lucht
Nu zijn beide zijden weer mooi vrij.
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 21.07.2012 um 07:21 Uhr  
| Hoi René
Met jou verhaal wijs je iedereen hier op het forum op een heel belangrijk punt. Hou deze kanalen schoon!! Vertopping hiervan is al vaak een grote bron van ellende geweest.
Speciaal voor hen die de SLK dag en acht buiten (moeten) laten staan.
Wel jammer dat hier bij MB weinig aandacht aan gegeven wordt. Bij een beurt is het toch niet zo moeilijk standaard in de procedure op te nemen dat even deze kanalen gecheckt worden en doorgeblazen...!?
Groet Jeroen
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 21.07.2012 um 14:43 Uhr  
| Inderdaad JKA,
Vind het ook verbazend dat Mercedes hier niet naar kijkt bij onderhoud.
Die van mij is volledig dealer onderhouden, maar deze bagger is echt van jaren oud in de afvoerkanalen.
Het is echt van belang dat deze goed doorlopen ook de voorzijde trouwens!!
Die onder de ruitenwissers stonden bij mij ook tjokvol, maar daar kun je vrij makkelijk bij. Ook allemaal blad en blubber.
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 21.07.2012 um 23:35 Uhr  
| Ik kan het probleem beamen, mij kosten het 'n nieuwe PSE pomp.
Mede doordat rubber beneden bij achterraam niet geheel goed zat.
Aan de bestuurderszijde was de mijne ook verstopt ondanks dat ik het met schoonmaken goed bijhield.
Afgelopen voorjaar heeft de auto tijdens onze vakantie onder mooi bloeiend bomen gestaan. Hierna was verstopping het resultaat.
Vanavond maar eens ff de bumper verwijderd, niet de meest makkelijke klus.
1 schroef waar je bijna niet bij komt wilden maar niet los, na ff volhouden eindelijk alles los gekregen (8* bouten in totaal).
Hierna met stevige draad de afvoer kanalen schoon gemaakt, doorgespoeld met water en alle prut gelukkig kunnen verwijderen. Morgen bumper aan binnenkant en auto eens ff grondig wassen.
Veel succes voor de mensen die het nog gaan doen !!!
Groet, Peter
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 143500km.
Tourtip: de Bollenstreek | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|