Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 29.04.2012 um 10:52 Uhr  
| Gisteravond na afgaan van het alarm kon ik het niet uitschakelen via de sleutel
Ondanks dat 't rode indicatie lampje op de sleutel gewoon goed brandt
De auto wilden helemaal niet meer starten ook niet na reset van 't alarm.
Hoorden toen alleen tik,tik,tik, alle lampjes branden wel gewoon.
Gisteravond accu ontkoppeld maa dit gaf vanmorgen geen direct resultaat.
Vanmorgen via de startkabel (via GoogleTip) de auto weer kunnen starten.
Dit ondanks voldoende spanning in de accu.
Via de afstandsbediening (AFST) werkt de Centrale vergrendeling (CV)
en de-blokkering van de Startonderbreking ( STONB) niet meer.
Als ik de deur via de sleutel ontgrendel kan ik het Alarm / STONB resetten via
een transponder.
Hierna start hij als vanouds.
Knipperlichten knipperen wel bij activeren via de sleutel.
De CV knop midden op het dashboard werkt ook niet !
Waar kan het probleem zich voordoen ?
A.) In het naderhand aangebrachte alarm of
B.) In het originele systeem van de auto.
Dinsdag maar 'n even gaan bellen om te laten uitlezen.
Iemand anders al hetzelfde meegemaakt of goede tips van aanpak ?
Gr, Peter
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 25.04.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 10.01.2012
| Geschrieben am 02.05.2012 um 08:48 Uhr  
| Hoi
Als de pomp in het water staat dan zal daar inderdaad het probleem wel inzitten. Er is op het forum veel over te vinden.
Ik heb zo''n pomp al eens uit elkaar gehaald en aangesloten op mijn slk.
Als je gelukt hebt kun je de pomp open maken en laten drogen en weer monteren.
De electronica zit helemaal onderin dus die is nu helemaal nat (en na drogen kan het zijn dat alles weer werkt)
Dus loskoppelen...gaat gemakkelijk.
Deksel aan onderzijde losklippen....zit met weerhaken erin geklikt.
Dagje laten drogen en weer inbouwen.
Eenmal nat zullen ook de connectors gecorodeerd zijn.
Deze pennen op de printplaat buigen heel snel dus voorzichtig met schoonmaken.
Als alles weer werkt op naar de volgende klus...namelijk waarom staat er water in de koffer ruimte.
Ook daar is op het forum veel over te vinden.
Klep open en een fles water over de achterruit verteld veel.
Bij mij zat een rubber naar de B zuil dubbel en los.
Let op de pomp is een kombi instrument...dus CV en binnen verlichting achterklep, achterruit verwarming en deurkontakten lopen allemaal via dit doosje. De zekering van dit zit verstopt in een klepje net boven de hydraulische pomp voor je dak...ter hoogte van de achtervering.
Veel plezier en hopelijk lukt het allemaal.
Ik woon in almere en ben altijd bereid om te helpen.
Groetjes
Ton
--
SLK 200 uit 1996 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an tonvandeacker Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 02.05.2012 um 19:58 Uhr  
| Hallo Ton
Het is bij mij precies zoals jezelf ervaren hebt.
Heb de pomp open gegooit en met een fijne tandenborstel proberen schoon te maken.
Nu maar ff een paar dagen laten drogen..
En hopen op een positief resultaat.
Het lek zit zich ook bij mij t.h.v. de B-Stijl aan de bijrijderskant.
Op de plek waar de 2 rubbers samenkomen lekt het minimaal.
Heb het rubber losgehaald en schoongemaakt hierna opnieuw bevestigd.
Er zit 'n klein haakje aan de carrosserie waar het rubber goed moet invallen.
Heb nog enkele druppels binnen maar minder als voorheen.
Misschien maar minimaal afkitten !?!
Hoe heb jij dit opgelost ?
Een nieuwe pomp kost €493,- excl.BTW gebruikt vanaf €150.-/€175.-
Het zure van het verhaal is dat ik hem 'z'n paar jaar geleden de pomp heb ingepakt
dit is achteraf 'n dure les geweest.
De zak zat met 5/6 cm vol water.
Nu maar ff laten drogen en afwachten maar, anders ff naar de sloop.
Groet, en dank aan alle reacties.
Peter
tonvandeacker schrieb:
Hoi
Als de pomp in het water staat dan zal daar inderdaad het probleem wel inzitten. Er is op het forum veel over te vinden.
Ik heb zo''n pomp al eens uit elkaar gehaald en aangesloten op mijn slk.
Als je gelukt hebt kun je de pomp open maken en laten drogen en weer monteren.
De electronica zit helemaal onderin dus die is nu helemaal nat (en na drogen kan het zijn dat alles weer werkt)
Dus loskoppelen...gaat gemakkelijk.
Deksel aan onderzijde losklippen....zit met weerhaken erin geklikt.
Dagje laten drogen en weer inbouwen.
Eenmal nat zullen ook de connectors gecorodeerd zijn.
Deze pennen op de printplaat buigen heel snel dus voorzichtig met schoonmaken.
Als alles weer werkt op naar de volgende klus...namelijk waarom staat er water in de koffer ruimte.
Ook daar is op het forum veel over te vinden.
Klep open en een fles water over de achterruit verteld veel.
Bij mij zat een rubber naar de B zuil dubbel en los.
Let op de pomp is een kombi instrument...dus CV en binnen verlichting achterklep, achterruit verwarming en deurkontakten lopen allemaal via dit doosje. De zekering van dit zit verstopt in een klepje net boven de hydraulische pomp voor je dak...ter hoogte van de achtervering.
Veel plezier en hopelijk lukt het allemaal.
Ik woon in almere en ben altijd bereid om te helpen.
Groetjes
Ton
--
SLK 200 uit 1996
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 143500km.
Tourtip: de Bollenstreek | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 10.01.2012
| Geschrieben am 03.05.2012 um 10:04 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von tonvandeacker am 03.05.2012 um 10:05 Uhr ]
Hoi
Ik heb bij mijn SLK het rubber onder de achterruit helemaal verwijderd.
Alles schoongemaakt en een laagje kit in het rubber gedaan.
Daarna terug plaatsen. Bij de B zuil dan inderdaad de rubbers goed in de punt werken en met dubbelzijdig plakband aan de binnenkant de rubbers vast gezet. Misschien is ook hier wat siliconenkit beter maar het rubber staat onder spanning...aangetrokken anders laat het rubber weer los.
Een CV pomp vinden op de sloop zal niet makkelijk zijn.
Er zijn veel verschillende types.
Bij mij zat er geen pomp in !!
Dus ik heb een ander type gevonden en deze omgebouwd.
Betekend pomp met connectors meenemen en de draaden overzetten en alles werkt 100%
Als je zoekt op dit forum komen klachten met de CV pomp vaker voor.
Of het lekken van de vacuumleidingen naar de sloten toe.
Ik heb de pomp nu op een stuk stevig schuim staan zodat zijn voetjes droog blijven.
De lekkage is bijna weg...ik heb alleen nog als het geregend heeft en ik doe de klep open dan komt er uit het slot onder water naar beneden gedruppeld.
Ook dit is een vaker voorkomend probleem dat er water via het 3e remlicht naar binnen loopt en dat komt pas naar beneden als je de klep open doet.
Dus ik heb nog wat te doen
Suc6 met de pomp en laat effe weten of alles weer werkt
Ton
--
SLK 200 uit 1996 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an tonvandeacker Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 27
User seit 12.01.2012
| Geschrieben am 04.05.2012 um 11:39 Uhr  
|
tonvandeacker schrieb:
De lekkage is bijna weg...ik heb alleen nog als het geregend heeft en ik doe de klep open dan komt er uit het slot onder water naar beneden gedruppeld.
Ook dit is een vaker voorkomend probleem dat er water via het 3e remlicht naar binnen loopt en dat komt pas naar beneden als je de klep open doet.
Dus ik heb nog wat te doen
--
SLK 200 uit 1996
Dit probleem heb ik ook, vroeg me al af waar dat water vandaan kwam.
Staat hier ook ergens beschreven hoe dit op te lossen is ?
Fred | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Fred230K Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 10.01.2012
| Geschrieben am 04.05.2012 um 17:21 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von tonvandeacker am 04.05.2012 um 17:30 Uhr ]
Wat ik gelezen heb is dat het water of via het 3e remlicht naar binnen komt...daar zou je dan het rubber van kunnen vervangen...of het water verzameld zich achter de nummerplaat.
Ook kunnen de waterkanalen links en rechts bij de achterklep verstopt zijn.
Dan loopt het water daar de kofferruimte naar binnen.
Kwestie van kijken en uitproberen met een fles water
Ik heb het 3e remlicht al een keer losgemaakt echter heb het rubber nog niet vervangen.
In het duiste forum kun je zoeken op "waser" en op kofferraum dan vind je van alles.
Groetjes
Ton
--
SLK 200 uit 1996 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an tonvandeacker Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|