| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Alweer ABS/ESP |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
| Geschrieben am 24.08.2010 um 16:48 Uhr  
| Mijn abs/esp lampje blijft branden,
Mijn Slk moest voor APK naar de garage heb de auto bij Cabrioland gebracht met de mededeling dat het bewuste lampje(s) bleef branden.
Zij hebben er naar gekeken en een uitlezing gedaan en de SLK computer gereset.
Ik moest ik terug komen als het lampje weer aan zou gaan.
Nou die ging dus weer aan, om nou niet te veel kosten op m,n nek te halen
temeer er werd gesuggereerd dat de computer wel eens stuk zou kunnen zijn (a 1000 Euro) ben ik zelf maar eens aan de slag gegaan.
Stuur laar links en rechts helpt wel maar voor zo,n 15 km daarna gaat het weer aan en het is niet te bepalen wanneer de laatste keer had ik de rem niet aangeraakt toen het lampje aan ging.
Ik heb e.e.a. op verschillende forums gelezen en ben zelf is aan de slag gegaan eerst heb ik de K40 relais kastje er uit gehaald en de soldeer punten nagekeken en gemeten die waren prima ik heb voor de zekerheid toch sommige soldeer punten verhit met een klein beetje tin.
Kleine koel fan bij de computer die draait dus dat is O.K.
De accu polen goed schoon gemaakt en de accu gemeten, ik weet dat je een accu belast moet meten maar zo,n apparaat heb ik helaas niet maar de accu lijkt O.K.
Het blijft echter wel vreemd dat m,n kachel motor soms stopt met draaien en weer aangaat ZONDER dat er extra stroom word gebruikt zoals je dat weleens merkt wanneer je met je dak bezig bent doordat er veel stroomgebruik is, heeft dit effect op de kachel motor en of bijvoorbeeld de radio die even stil valt maar bij mij gebeurt dit spontaan.
Stoplicht schakelaar heb ik nog niet gedaan omdat volgens de garage dit niet in de uitlezing te zien was maar die ga ik eerdaags toch maar vervangen.
Wiel sensors zouden goed moeten zijn kwamen ook niet uit de uitlezing.
Hoe komt het toch dat dit probleem zo slecht getraceerd kan worden door zowel Mercedes dealers en andere? Dit zou toch geen probleem moeten zijn.
Waar kan ik volgens jullie het beste de boel opnieuw laten uitlezen liefst met een geprinte uitdraai? (omgeving Rotterdam) zodat ik eventueel zelf e.e.a. kan repareren.
Voor de liefhebber hier de kosten Onderhoudsbeurt en APK Cabrioland
olie verversen 66,00
milieuheffing 2,75
Oliefilter 8,70
Remvloeistof ververst 22,00
2 Remslangen vervangen achter 60,00
APK Keuring 42,00
Arbeidsloon 120,00 *
BTW 19 % 64,40
______
Totaal 403,35
* In arbeidsloon zit ook het lassen van de uitlaat die was op de naad iets ingescheurd.
Ik vind de kosten meevallen en ik denk dat ik daar voortaan maar in onderhoud blijf -----(Heb slechtere ervaringen Met MB Dealers)
Gr. Bert
Op de foto Zo was het niet bij mij maar schijnt vaker voor te komen.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an galand Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1686
User seit 25.10.2007
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 121
User seit 22.06.2008
| Geschrieben am 24.08.2010 um 22:05 Uhr  
|
antoine1911 schrieb:
Hallo, ik heb zoiets ook gehad met mijn SLK350, toen bleek het aan een sensor in de stuurkolom te liggen.
Deze is toen vervangen en daana heb ik er nooit meer last van gehad.
Ik heb alleen een gedeelte van de inbouwkosten moeten betalen de rest heeft MB betaald, het is alweer een paar jaar geleden.
Hoi Antoine,
Hoe zijn ze er bij jou dan achter gekomen dat juist die sensor in het stuurkolom defect was en welke functie heeft deze sensor?
Gr. Bert
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an galand Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :688 Mitglieder: 9 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|