.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Overstappen van Alfa Spider naar SLK?
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
erste Gehversuche
erste Gehversuche
Beiträge: 3
User seit 25.12.2008
 Geschrieben am 20.03.2010 um 20:33 Uhr   
Vorig jaar heb ik zitten twijfelen tussen de aanschaf van een Alfa Spider of een SLK. Budget was toen niet toereikend om voor een leuke SLK te gaan en had wel genoeg voor een Spider 3.0 V6, dus heb hier met plezier een jaar in getoerd.

Momenteel zijn de SLK's weer een beetje betaalbaarder geworden en heb ik weer wat extra's in de spaarpot zitten. Ofwel: ben weer stiekem aan het kijken naar een SLK

Vandaag voor het eerst gereden in een 230 Kompressor. Die heeft ongeveer evenveel bhp's als mijn spider dus kan met allebei goed met het verkeer meekomen. Een kompressor rijdt wel anders dan een V6, maar allebei zo zijn eigen charme.

Verder valt het me op dat de SLK een stuk 'degelijker' overkomt. Alles is wat minder 'fragiel' ofwel wat robuster uitgevoerd.

En dan dat knopje op de middenconsole. Heerlijk! Binnen 20 seconden alles vanzelf in de kofferbak weggeborgen. Met de spider ben je toch wel een minuut met allerlei hendels en knoppen in de weer, alsmede 2x om de auto heenlopen.

Wat handling betreft kan de SLK niet tippen aan de spider met Eibach prokit. Dat stuurt nog wel een stukje fijner en ook mis ik de lekkere brul van de V6.

ofwel: ben aan het twijfelen of ik de inruil + bijbetaling wel/niet ga doen...

Heb wel wat praktische vragen, die me wellicht over de streep kunnen trekken. Hopelijk kunnen jullie me helpen?

1. in de kofferbak zit een deksel met opbergvak eronder. Deze was leeg, maar er was een uitneembaar vak waar een blauwe bus inzat. Is dat de noodvoorziening voor het geval dat je een lekke band rijdt? of moet er ook nog een compressor in de bak zelf zitten? bij mijn familie-volvo is dat nl. wel het geval...

2. als de SLK waar ik in heb gereden lekker op toeren is (boven de 4.000rpm) en je laat gas los en weer opkomen, dan hoorde ik een vreemd geluid. Kan het niet direct beschrijven, maar klonk beetje alsof de koppeling aangreep/loskwam. Is dit gebruikelijk? of is het bijv. de kompressor die bij gas los/vast aan/uit schakelt?

3. bij het starten viel me op dat de carrosserie wat heen-en-weer ging. is dat gebruikelijk of een teken dat de koppeling zijn langste tijd gehad heeft?

4. waar moet ik op rekenen voor een reguliere onderhoudsbeurt bij een dealer? de SLK is tot 166dkm bij de dealer onderhouden geweest, dus wil dit eigenlijk zo houden...

5. wat is het interval voor vervangen van de distributie? wat kost dat zo ongeveer? bij een alfa v6 moet dat elke 3 jaar en prijzen liegen er niet om...

en tenslotte wellicht een net zo belangrijke vraag naast de techniek:
hoe actief is het MB / SLK verenigingsleven? met de alfa club heb ik vorig jaar 2x op het circuit gereden (assen en zandvoort) en een toertocht met het 916 register (mijn type dus) gereden. Hier op het forum lees ik ook een-en-ander over een 2010 programma, dus valt vast genoeg te doen?

Wie haalt me over?

   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Erwinner    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BOEZIE

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.03.2010 um 21:16 Uhr   
Beste Erwin, ik moet je niet overhalen.... het gaat over Duitse topkwaliteit tegenover Italiaanse charme , je kan geen appelen met peren vergelijken , doe eerst even een testrit met een R170 320 wat ook een zescilinder is en dan zal je (misschien )overtuigd zijn............. en als je even naar Fahrer-Verzeichnis gaat dan zal je zien hoeveel tevreden SLK hier op dit forum zitten............... en hopelijk word jij er ook één !!!
Persoonlijk zou ik het juiste moment afwachten en verschillende SLK'tjes proefrijden alvorens een definitieve beslissing te nemen

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BOEZIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.03.2010 um 22:07 Uhr   
Ook ik zal je niet proberen over te halen. Ik heb 3 jaar een SLK 320 met een 3.0 l V6 gehad. Vond het een perfecte combinatie. De SLK had een mooie V6 roffel. Rij nu in een SLK 280 3.0 l V6 en geniet ook hier van de power en het geluid. Ik zou zeggen "ga het ervaren en laat je overtuigen.

Groet,

Wim

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
erste Gehversuche
erste Gehversuche
Beiträge: 3
User seit 25.12.2008
 Geschrieben am 20.03.2010 um 23:05 Uhr   
dank voor het meedenken. ben echter bang dat een 320 nog wat te veel bijbetalen wordt. de 230 kompressor reed overigens ook al lekker hoor...

hoor echter wel dingen als dat onderhoud erg kostbaar uit kan pakken voor een kompressor. denk dat voor een V6 hetzelfde geld, toch?

vermoed in elk geval wel dat een 200 zonder kompressor toch wat 'tekort' komt als je 190bhp gewend bent geraakt dus daar ga ik maar niet serieus naar kijken...

--
one life, live it!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Erwinner    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BOEZIE

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.03.2010 um 23:55 Uhr   
Je kan misschien eens naar mobile.de gaan kijken alvorens een beslissing te nemen want daar staan nogal leuke betaalbare wagens die je dan zonder problemen kan invoeren in Nederland, maar als je echt een zescilinder gewoon bent .................

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BOEZIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   rietje

Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.03.2010 um 10:26 Uhr   
Vooreerst welkom op de site, een SLK bereiden is altijd toppie! Vroeger reed ik met een Mustang van 3.1ltr of 250kb 6cyl in lijn nu een gewone 200 van 136pk.
Met al de snelheidsbeperkingen volstaat voor mij het vermogen van deze SLK.
Natuurlijk, als je gewoon zijt om met veel power te rijden, verlang je ook meer. Hoe meer power des te sneller dat je bent in het accelereren. Ik vermoed ook dat hoe meer power je hebt hoe meer banden je gaat slijten, door een andere rijstijl!



Ik ben een rustige chauffeur , en de gewone 200SLK met 136 paardjes voldoet mij zeker en zeker door alle snelheidsbeperkingen, zomers geniet ik met volle tuigen van het cabrio rijden rustig genietend van de prachtige natuur! Ardennen, Belgische en Nederlandse voerstreek en Duitse en vulkaan eifel!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an rietje    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   rietje

Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.03.2010 um 10:42 Uhr   
En Erwin, in verband met de distributieketting bij MB, deze zit erin voor het leven, (veel hangt af van je rijstijl!)het is geen riem bij vele ander merken, maar wel een degelijke ketting!Van kwaliteit gesproken in de motorblok in gebouwd! De riem die je ziet bij deze motoren is een aandrijfriem voor aircopomp, servo etc...!
Je kan veel onderhoudstips of probleempjes bij tipps en tricks ontdekken!
Mvg

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an rietje    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   DjeeDjee

Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 470
User seit 25.12.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.03.2010 um 11:40 Uhr   
Ik ga je absoluut niet overhalen. Sterker; denk er nog eens goed over na. Beter een collega SLKer erbij die er voor gaat dan een die terugverlangt naar zijn (schitterde ALFA)



Erwinner schrieb:

1. in de kofferbak zit een deksel met opbergvak eronder. Deze was leeg, maar er was een uitneembaar vak waar een blauwe bus inzat. Is dat de noodvoorziening voor het geval dat je een lekke band rijdt? of moet er ook nog een compressor in de bak zelf zitten? bij mijn familie-volvo is dat nl. wel het geval...
Geen reserve wiel betekend een reparatieset zoals met de “Familie Volvo” Als het niet meer compleet is kan het een duur grapje zijn om het via de dealer compleet te maken. Maar vindt je het nodig dan via de gespecialiseerde sloperijen kijken.

2. als de SLK waar ik in heb gereden lekker op toeren is (boven de 4.000rpm) en je laat gas los en weer opkomen, dan hoorde ik een vreemd geluid. Kan het niet direct beschrijven, maar klonk beetje alsof de koppeling aangreep/loskwam. Is dit gebruikelijk? of is het bijv. de kompressor die bij gas los/vast aan/uit schakelt?
Geluid klonk een beetje als “Wauw” of “zo heee” of “Yippie” ?? Dat hebben alle SLK’s. Dat maakt de bestuurder namelijk zelf.

3. bij het starten viel me op dat de carrosserie wat heen-en-weer ging. is dat gebruikelijk of een teken dat de koppeling zijn langste tijd gehad heeft?
Dit ken ik persoonlijk niet. Het enige dat ik kan voorstellen is dat het bij een koude start iets is ??

4. waar moet ik op rekenen voor een reguliere onderhoudsbeurt bij een dealer? de SLK is tot 166dkm bij de dealer onderhouden geweest, dus wil dit eigenlijk zo houden...
Ligt eraan waar je woont maar een aantal dealers hebben een € 0,01 p/km contract.

5. wat is het interval voor vervangen van de distributie? wat kost dat zo ongeveer? bij een alfa v6 moet dat elke 3 jaar en prijzen liegen er niet om...
Yes, hier zie je een voordeel van een Mercedes. Hoeft niet is nl. door een ketting aangedreven.

en tenslotte wellicht een net zo belangrijke vraag naast de techniek:
hoe actief is het MB / SLK verenigingsleven? met de alfa club heb ik vorig jaar 2x op het circuit gereden (assen en zandvoort) en een toertocht met het 916 register (mijn type dus) gereden. Hier op het forum lees ik ook een-en-ander over een 2010 programma, dus valt vast genoeg te doen?
Gebeurd op vrijwillige basis. Dus als je een circuit dag organiseert…..




--
Wil je mee met de Gelderlandtocht 2010?
Hier aanmelden;
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Kalender&file=index&type=view&eid=2043#tei

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an DjeeDjee    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peterSlk

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 22.03.2010 um 18:27 Uhr   

GEWOON DOEN!
R170 6CLINDER, FF LANGER ZOEKEN, BEST TE VINDEN MET REDELIJKE PRIJS.
IK HAAL JE OOK NIET OVER, BEL 'S MET CABRIOLAND.

GROETJES

--
SLK320- 6Cilinder Automaat, Cubanitzilver, AMG 17-velgen, AMG stoelen met verwarming, Zwart / Creme AMG stoelen, Xenon verlichting en dakloos!


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peterSlk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 567
User seit 14.08.2006
 Geschrieben am 23.03.2010 um 09:08 Uhr   
hallo erwinner,
heb meer dan 20 jaar met veel plezier alfa spider,s gereden.
heb 2006, omdat alfa nog steeds geen automaat aanbood, een slk bestelt.
eind vorig jaar kwam de tweede.
ben er zeer tevreden over, het is nu zelfs onze enige auto.
alles is gewoon veel eenvoudiger.
bv. gesloten, op de autoweg, is het geluidsniveau zondermeer vergelijkbaar met een luxe auto.
enz.
wel is het zo dat een alfa voor veel mensen sympatie uitstraalt en een mb vaak nijd laat opkomen.
groeten hans

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hans en janet    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :750
Mitglieder:    1
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.456.972

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm