.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Plaats hier ideeën/opmerkingen of opbouwende kritiek over de SLK-club!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 13.11.2005 um 09:16 Uhr   
Hallo SLK-leden,

Ik geef jullie hierbij de mogelijkheid jullie gedachten over de SLK-club in z'n huidige vorm te uiten zodat we een goed beeld krijgen hoe we in de toekomst nog beter op jullie wensen kunnen anticiperen!!
Op dit moment is dit Forum de spreekbuis van de NL SLK-club.......

Met vriendelijke groet,

Richard~webmaster



--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 13.11.2005 um 21:32 Uhr   
Hallo SLK-leden,

Als er voldoende belangstelling is wil ik best als bestuurlid fungeren alleen ben ik bang dat voldoende belangstelling het laat afweten.
Er is afgelopen jaar al in diverse thema's gevraagd of er mensen zijn die ook eens een rit of gewoon een stamavond of middag willen organiseren maar het resultaat is bedroefend tot nu toe. Als iedereen maar zit te wachten tot er iets wordt georganiseerd komt er niet veel van en zijn straks de eventuele bestuurleden telkens de 'klos' om het zo maar even uit te drukken.

Misschien moeten we niet te veel energie steken in een club maar gewoon de daad bij het woord voegen en gewoon spontaan een avond, middag in het forum aankondigen en diegene die vrijblijvend wil die gaat er naar toe.
Gewoon voor de gezelligheid en om wat bij te kletsen.

Heb je in een weekend zin in een ontmoeting of ritje plaats het in het forum en wie weet kom er nog iets van. (Hier is ook een liedje van!)

Hopelijk snel tot ziens, misschien de nieuwsjaarborrel ergens in het land als begin van een nieuwe start 2006!

Wie meldt zich aan?

Hans



   

--
SLK R170 200K Final Edition mei 2003, Grijs Metalic, Navigatie VDO Dayton MS5000, Nappa lederen bekleding, Stoelverwarming, Airco, Telefoon, MB-radio10, Automaat-Tiptronic, Alarm klasse3

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 13.11.2005 um 23:41 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von hermanslk32amg am 14.11.2005 um 23:49 Uhr ]

We kunnen wel allerlei aannames bedenken maar daarmee komen we er niet. Het feit dat er in drie dagen 28 SLK-rijders postitief reageren zegt mij genoeg. En dat bestuursleden nou eenmaal meer moeten doen als een regulier lid, staat als een paal boven water. Maar als we allemaal op elkaar gaan zitten wachten tot er iemand iets organiseert, gebeurt er ook niets. Als club stel je een evenementenkalender vast, en dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn, dat kan gewoon in de vorm van de huidige stammtisch.
Maar ik denk wel dat het zinvol is het een "level" hoger te tillen.

Ik wil daarom voorstellen een bijeenkomst te houden in Baarn (exacte locatie en tijd) volgt, waarbij we iedereen die heeft gereageerd uitnodigen. Hier kunnen dan ook de kandidaten voor een mogelijk bestuur even separaat bijeenkomen. Ik zal een ieder die zich bij mij heeft opgegeven hiervoor aanschrijven en op de hoogte houden.


--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 13.11.2005 um 23:58 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 14.11.2005 um 00:09 Uhr ]

Een keer Face to Face kan nooit kwaad. Maar Herman, er zijn veel aanmeldingen maar wat zijn dat voor soort "leden" gaan die voor een tourrit of een bijeenkomst? Waarom zie ik deze niet op het forum, ik doe nu enkele weken mee omdat ik het ook pas ontdekt heb maar zoals ik het bekijk zijn het er altijd maar max een stuk of 8 die aan het forum mee doen. dit is geen kritiek maar neemt het waar.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.11.2005 um 00:18 Uhr   
Hallo Philip,

Ik ga mee in je standpunt dat mensen die geïnteresseerd zijn in een lidmaatschap niet automatisch zich aanmelden om iets te organiseren!
Natuurlijk vind ik het een positief initatief dat zoiets op poten word gezet maar wat is de toegevoegde waarde als er nu al niets van de grond komt?
De mensen binnen een club maken een club zoals die bestaat en iedereen heeft de vrijheid iets te organiseren alleen dat vergt tijd en inspanning!!

Veel wijsheid toegewenst!

Ciao, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 14.11.2005 um 07:50 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Michael_Lotus-SLK am 14.11.2005 um 08:02 Uhr ]

Ik was voorheen actief lid van de MX-5 Club (organisatie van evenementen in binnenland en meerdaagse sportieve tours in het buitenland) en schrijven voor clubmagazine). Nog steeds van de Roadsterclub en de Lotusclub Holland.

In elk geval zie je dat zo'n club, hoe groot die ook wordt, gedragen wordt door slechts een handvol enthousiastelingen en dat vooral organisatoren/coordinatoren van ritten en bijeenkomsten èn de ledenadministratie/penningmeester het onevenredig druk kunnen hebben.

Bij een kleine club (<50 leden) zal m.i. ook da afstemming van de diverse overvole agenda's om überhaupt tot een evenementen kalender te komen waar genoeg deelnemers op af komen m.i. geen sinecure zijn. Vlotte kans dat er véél tijd wordt geinvesteerd in activiteiten met uiteindelijk een héél magere opkomst.

Ik geef toe een beetje negatieve insteek maar zo zie ik het wel. Ook al ben ik best wel een beetje een 'club'-mens' een nieuwe SLK club hoeft voor mij niet persé.

Het is ook maar de vraag wat (potentiele)leden zich bij zo'n club voorstellen. Korte ritjes 'rond de kerk' in ons land, uitgebreide evenementen i.c.m. een diner als afsluitrer, sportieve ritten met véél kimometers, ééndaagse toerritten of juist méérdaagse vakantietochten in het buitenland. In het laatste geval met overnachten in budget hotels of tot wel **** sterren hotels, familiehotels of grote hotelketens. Eenvoudige ritten met een ingetekende kaartlijn (kost uitzetter relatief weinig tijd) tot ritten o.b.v. 'bolletje-pijltje'die de uitzetter véél tijd kosten en zelfs navigatieritten of puzzeltochten etc.etc.

Ik denk dat aan een eventuele oprichting een goed doordachte schriftelijke enquete vooraf zou moeten gaan om te zien in hoeverre de potentiele leden wat betreft het voorgaande op één lijn zitten met de initiatiefnemer(s).
Daar kun je dan conclusies aan verbinden.

De huidige opzet om rond nieuwjaar een 'nieuwjaarsreceptie' met een etentje te hebben met alle forumleden van MBSLK.DE die daar zin in hebben om daar, en op het forum, ideetjes uit te wisselen en na een forum peiling ruik op tijd een rit/evenement aan te bieden vind ik wel aardig.
Op die laatste manier zijn wij toch al een keer naar Bremen geweest en naar Trier en de Bloesemrit.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.11.2005 um 10:25 Uhr   
Hapje-drankje is misschien wat handiger dan een etentje, dan zit je vaak gebonden aan één plek en met een drankje kan je je wat makkelijker bewegen.
Ben wel voor een bijeenkomst, een rit rond december is voor mij niet een optie

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 14.11.2005 um 13:39 Uhr   


Michael_Lotus-SLK schrieb:

Ik was voorheen actief lid van de MX-5 Club (organisatie van evenementen in binnenland en meerdaagse sportieve tours in het buitenland) en schrijven voor clubmagazine). Nog steeds van de Roadsterclub en de Lotusclub Holland.

In elk geval zie je dat zo'n club, hoe groot die ook wordt, gedragen wordt door slechts een handvol enthousiastelingen en dat vooral organisatoren/coordinatoren van ritten en bijeenkomsten èn de ledenadministratie/penningmeester het onevenredig druk kunnen hebben.

Bij een kleine club (<50 leden) zal m.i. ook da afstemming van de diverse overvole agenda's om überhaupt tot een evenementen kalender te komen waar genoeg deelnemers op af komen m.i. geen sinecure zijn. Vlotte kans dat er véél tijd wordt geinvesteerd in activiteiten met uiteindelijk een héél magere opkomst.

Ik geef toe een beetje negatieve insteek maar zo zie ik het wel. Ook al ben ik best wel een beetje een 'club'-mens' een nieuwe SLK club hoeft voor mij niet persé.




Ook ik ben vanaf 1989 lid van een andere autoclub, waarvan ik zowel regulier lid als voorzitter ben geweest, dus ik weet wat er zo omgaat.

Dat een club gedragen wordt door een handvol enthousiastelingen is een feit.
Dat degenen het onevenredig druk zouden hebben dat hoeft niet zo te zijn.
Over het algemeen kost in een club het clubblad de meeste tijd en het meeste geld. Daarvoor heb je een redactie nodig, kopij, iemand die de verzending regelt e.d. Maar wie zegt dat er een clubblad moet komen? Alle info kun je op deze site kwijt, zoals aanmelding van evenementen, technische onderwerpen en noem maar op.

Afstemmen van agenda's voor wat betreft bijeenkomsten is onmogelijk. Je plant ze en je houdt ze. Wie niet kan komt niet. Bovendien is bij de gemiddelde autoclub de opkomst bij evenementen vaak niet meer dan 20 procent.

Dat voor jou een SLK club niet hoeft, is wel negatief, en zeker niet objectief en representatief, daar er toch al 30 anderen zijn die die mening niet met je delen. En als blijkt dat het niet lukt of kan? Dan stoppen we er toch weer mee?



--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 296
User seit 19.10.2005
 Geschrieben am 14.11.2005 um 13:45 Uhr   


Philip schrieb:

Een keer Face to Face kan nooit kwaad. Maar Herman, er zijn veel aanmeldingen maar wat zijn dat voor soort "leden" gaan die voor een tourrit of een bijeenkomst? Waarom zie ik deze niet op het forum, ik doe nu enkele weken mee omdat ik het ook pas ontdekt heb maar zoals ik het bekijk zijn het er altijd maar max een stuk of 8 die aan het forum mee doen. dit is geen kritiek maar neemt het waar.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling



Je kan nooit verwachten van een ander dat hij of zij jouw eigen enthousiasme deelt. Anders hadden nu reeds 30 voorzitters zich aangemeld. Maar als iemand lid wil worden om alleen af en toe een toerrit mee te rijden......so what? Misschien vindt diegene het net zo leuk als jij, maar heeft minder tijd en doet er alles aan om toch een keer te komen. Wat voor leden dat dan zijn? Dankbare.

--
SLK 32 AMG, kleur chromaflair I, interieur designo zwart/mysticblauw.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an hermanslk32amg    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.11.2005 um 17:20 Uhr   
Hallo Herman,

Heb je er al eens over nagedacht hoe je meetings wil organiseren als dat via dit medium loopt en (nieuwe)mensen zich niet hebben opgegeven als lid?
Als je namelijk iets wil organiseren dien je dit ook in de Veranstaltungs-kalender te plaatsen zodat ook onze ooster-en zuiderburen zich kunnen opgeven!! Toch wel heel pijnlijk om te moeten zeggen dat ze uitgesloten zijn omdat ze geen contributie betalen en een tegenbezoek kan je wel op je buik schrijven.........
Het gevolg is tweespalt in de club en daar is niemand bij gebaat!!
Vergeet niet dat dit geen reguliere club in wording is maar onder de paraplu van de duitse club is ontstaan en ons ruimte op hun site ter beschikking stelden om ons te verenigen en tegelijk dingen samen te organiseren met als uitgangspunt de gezamelijke interesse in de SLK.

Voel je niet aangevallen maar ik wil weten of ik straks lid "moet" zijn om met gezamelijke uitjes mee te kunnen.......

Met vriendelijke groet,

Richard


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1261
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.407.214

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm