.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Ik krijg het onding maar niet aan het spinnen!
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 14.07.2005 um 21:54 Uhr   
Niet dat ik het erg vaak probeer maar de keren dat ik dat ESP (en neem ik aan tegelijk traction controll) uitzet met de knop en in de 1 voluit wegrij raakt ie de grip maar niet kwijt! Manier is natuurlijk flink toeren maken en koppeling wat snel op laten komen, paar keer wat geprobeerd maar waarschijnlijk nog te weinig gas en te voorzichtig met de koppeling (ik wil ook nix slopen),... rotonde wild nemen en bij eruit komen vol gas in in de 2, het mag allemaal niet baten,... het ding raakt maar niet ook maar een fractie v/e seconde grip kwijt. Heb het nog niet mee mogen maken.
Dit terwijl een familielid van mij met een 230K pre-facelift en handbak juist direct begon te vertellen dat hij zo listig was, helemaal met nat weer. Nou doe ik dan ook nooit wild,... maartoch...

Wie heeft zijn of haar voiture wel eens of meerdere keren aan het spinnen of uitbreken gekregen?

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 14.07.2005 um 22:30 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Michael_Lotus-SLK am 14.07.2005 um 22:31 Uhr ]

Met onze 200k in een haarspeldbocht, esp uitgezet, geen enkel probleem hoor. Een zwierige draaier met het achterwerk is zo gemaakt.
Gewoon een beetje bruusk insturen (hoeken) en in 2 véél gas geven.
Dolle pret. Maar wel zorgen voor genoeg ruimte om je heen en oppassen voor mede weggebruikers, stoepranden of andere obstakels.

Met een 230 moet het helemaal een makkie zijn..............
Niet zo van dat bange met je kar, er gaat ècht niks kapot van een keertje lol maken hoor!


M


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 14.07.2005 um 22:54 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 14.07.2005 um 23:08 Uhr ]

Ja das het ook he, je moet wel genoeg ruimte om je heen hebben,... vandaar ook dat ik het niet al te extreem heb gemaakt nog,... omdat ik het wel nog wil kunnen opvangen. Met de 106Rallye waren dat soort geintjes behoorlijk precies te doseren,... maarja dan heb je het ook over 860 kilo en 185 brede bandjes en ook noges voorwielaangedreven natuurlijk. Das effe makkelijker.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 15.07.2005 um 09:26 Uhr   


groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 14.07.2005 um 23:08 Uhr ]</font>

Ja das het ook he, je moet wel genoeg ruimte om je heen hebben,... vandaar ook dat ik het niet al te extreem heb gemaakt nog,... omdat ik het wel nog wil kunnen opvangen. Met de 106Rallye waren dat soort geintjes behoorlijk precies te doseren,... maarja dan heb je het ook over 860 kilo en 185 brede bandjes en ook noges voorwielaangedreven natuurlijk. Das effe makkelijker.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker



Rij maar een keertje met mij mee groenteboer, het is nog moeilijk om hem uit de slip te houden.

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 16.07.2005 um 18:39 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Michael_Lotus-SLK am 16.07.2005 um 19:21 Uhr ]



groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 14.07.2005 um 23:08 Uhr ]</font>

.. maarja dan heb je het ook over 860 kilo en 185 brede bandjes en ook noges voorwielaangedreven natuurlijk. Das effe makkelijker.


Noem het maar 'makkelijker' in een voorwielaandrijver.......
Heel hàrd een haakse bocht in, als de boel dan gaat ondersturen meteen het gas abrupt loslaten om overstuur te forceren (= uitbreken van de achterkant), direct tegensturen en gas bijgeven.
Als je dàt beheerst dan is het op vermogen laten oversturen van de SLK toch helemaal een makkie voor je?

--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 16.07.2005 um 22:44 Uhr   
Hmm tjah, ach, kweetnie. ik denk dat het tijd is voor mij om eens wat race-trainingen te volgen en wat circuit te rijden ofzo. Heb weinig ervaring met dat autootje misbruiken en hoog in de toeren blijven houden in bochten enzo.

Heb vandaag de Benz voor 1 dagje omgeruild met een MX5 1.8 nieuwe typetje. Daarmee zou dat spinnen zeker makkelijker moeten zijn. Even wat gegast net maar helaas nog niet gelukt ook haha. Wederom ook zeker weer niet te gek gemaakt hoor,...
Tis wel heel wat meer cabriogevoel overigens dan de Benz, wacht.... i feel a new topic coming up! ...met een fijne stelling

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 18.07.2005 um 09:54 Uhr   
Mmmm, dat was vorig jaar tijdens de rijvaardigheidstraining in Lelystad bij Paul Maaskant geweldig: daar hadden ze een spekgladde cirkel waar je met ESP áán al bijna geen rondjes op kon rijden. Toen dat na verloop van tijd en van toegenomen vaardigheid een heel stuk beter ging nam de instructeur plaats naast me in de SLK en hebben we ESP uitgezet. Oeps, dan gaat ie weer alle kanten op behalve de goede . Maar ook daar leer je mee om te gaan en al glibberend en krabbelend maakte ik na een poosje toch heel behoorlijke rondjes .
Daar zag ik dus pas echt voor wat voor situaties ESP je in het dagelijks leven kan behoeden.
Op de openbare weg heb ik het ESP trouwens nog niet uit durven schakelen. Eerst maar eens een gróóóót en leeg parkeerterrein zoeken met voldoende glijmarge .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 28.11.2006 um 22:16 Uhr   
Maar eens reageren op een topic van de oude groenteboer van voordat hij Duitsers besloot te gaan bedreigen...

Dit is wel een geinig filmpje van een 230K die wegspint (had er een van mij kunnen zijn als ik fatsoenlijke filmpjes kon maken):

http://videos.streetfire.net/search/slk+230/0/d8f1fe92-dba5-4bdc-933a-986800ec622d.htm

Dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen. Heb het ook niet uitgebreid getest met ESP uit, maar volgens mij lukt dit nooit. Heb nl. wel eens op vochtig wegdek de ESP uitgezet en toen met wat teveel gas weggereden maar het uitroeptekentje ging toch weer knipperen en hij hield wat in om niet (teveel) te gaan spinnen. Saaie bedoening dus.

Ik zou bijna denken dat diegene in het filmpje er een zekeringetje uit heeft gehaald ofzo om te zorgen dat trac. controll niet ingrijpt.

Misschien binnenkort maar weer eens eea uittesten. De pug is kinderlijk eenvoudig aan het spinnen te brengen, ik doe het nooit, maar toch es even bij het stoplicht vanuit stilstand voordat ik de hoek omging net even wat teveel gas gegeven en koppeling op, whaha,... blijf je toch even een tijdje stilstaan!

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,600 km) + 206GTi (43,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   SLKapitaal

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 48
User seit 27.08.2007
 Geschrieben am 18.09.2007 um 19:05 Uhr   
Toevallig gister mijn 200k automaat in de regen(hoe kan het ook anders in Nederland) even getest. Met ESP, keurig ingrijpen bij het doorslippen en het waarschuwingslampje in de teller brand. Zonder ESP gas erop en het rubber vliegt om mijn oren....."NICE !"

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an SLKapitaal    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 46
User seit 19.08.2007
 Geschrieben am 18.09.2007 um 19:33 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Andre_v6 am 18.09.2007 um 19:48 Uhr ]

Geen probleem de ESP uitschakelen en ..echt gas geven,dan is de kermisatratie geopend
Dit is wel heel extreem,maar het kan wel
http://nl.youtube.com/watch?v=azg0xs2cETg
http://nl.youtube.com/watch?v=AKGfZevRWA4
http://nl.youtube.com/watch?v=tbuwntrcE6k
enz enz enz
--
Slk 320 v6 2003

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Andre_v6    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1335
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.475.579

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm