.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Branstofverbruik met V-Power
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.09.2004 um 03:48 Uhr   
Hallo mede-SLK'ers,

Op het Duitse forum wordt nogal eens gediscussieerd over V-Power. Ik heb begrepen dat V-Power in Duitsland anders van samenstelling is dan in Nederland: dat in Duitsland meer op vermogenswinst wordt gemikt (hoger octaangetal; vanwege de snelle Autobahnen) terwijl in Nederland brandstofbesparing en een schone motor hoger in het vaandel staan (vanwege de vele files in Nederland). In mijn vorige auto had ik een boardcomputer en heb ik uitgetest dat het brandstofverbruik met V-Power zo'n 0,5 liter per 100 km daalt. Dat compensert de meerprijs van V-Power, nog los van de overige voordelen ervan zoals milieubehoud etc. In de SLK heb ik geen boardcomputer (ik wil het brandstofverbruik ook niet weten als op de snelweg de zweep erover gaat haha), maar ik vraag me af of deze brandstofbesparing in vergelijkbare mate voor alle auto's geldt, of dat het weer per motor verschillend is. Heeft iemand hier ervaring mee cq, kennis van? Ik rij nog steeds op V-Power.

Dank en groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.09.2004 um 14:42 Uhr   
hallo Forum

ik ben sinds vorige week V power ( 95 ) gaan tanken bij shell omdat de tankbediende vertelde dat het heel veel scheelt
ik hoop je over een aantal weken hier iets positiefs over te melden, hoewel het altijd moeilijk is om het verbruik over korte tijdaan te geven . Het verbruik hangt ook bij de SLK met name af van snelheid , acceleratie en korte ritten.
De duitse V power van Shell heeft een oktaangehalte van 100 en is heel anders dan in NL. Hier heb ik geen ervaring mee.

Rene

Groeten uit Twente, het mooiste deel van Nederland


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 30.09.2004 um 19:12 Uhr   
in het duitse forum zijn de berichten over Vpower niet positief tav het brandstofgebruik!! Geen lager verbruik, wel meer kosten per km

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.09.2004 um 20:51 Uhr   
Hoi cabrio-fan

Als je meer over V-power wil weten koop dan de huidige autokampioen nummer 20.
Hierin staat het een en ander over v-power.

In V-power zit minder zwavelen hierdoor zal de katalysator langer meegaan.
Ook heeft het een reinigende werking van de motor.
Mijn SLK had in 6 jaar maar 23.000 km gereden en liep stationair bij een koude motor niet mooi rond.
De dealer heeft van alles geprobeerd dit te verhelpen maar het niet weten op te lossen (o.a. vervangen luchtmassameter).
Ben V-power gaan tanken omdat het een reinigende werking heeft bij motoren die niet goed warm worden en veel stilstaan.
Het helpt en de SLK loopt nu koud een stuk beter.

Ook zal V-power voor meer vermogen zorgen en de wagen zal zuiniger zijn.
Echter in de auto- en vakbladen spreken onderzoeken elkaar tegen.

Ik heb echter goede ervaring met V-power.

Groetjes Alec

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.09.2004 um 22:09 Uhr   


RobertSLK schrieb:

in het duitse forum zijn de berichten over Vpower niet positief tav het brandstofgebruik!! Geen lager verbruik, wel meer kosten per km

--
RobertSLK



Nee klopt Robert, maar dat komt dan ook omdat de Duitse V-Power met het oog op hogere prestaties verschilt van de Nederlandse in die zin dat er o.a. sprake is van een hogere klopvastheid (hoger octaangetal). De Nederlandse variant daarentegen is juist gericht op een lager benzineverbruik en een schonere motor, zoals Alec hieronder ook zegt. De Duitsers zullen dus geen lager brandstofverbruik ervaren .

Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.09.2004 um 22:18 Uhr   


alec schrieb:

Hoi cabrio-fan

Als je meer over V-power wil weten koop dan de huidige autokampioen nummer 20.
Hierin staat het een en ander over v-power.

In V-power zit minder zwavelen hierdoor zal de katalysator langer meegaan.
Ook heeft het een reinigende werking van de motor.
Mijn SLK had in 6 jaar maar 23.000 km gereden en liep stationair bij een koude motor niet mooi rond.
De dealer heeft van alles geprobeerd dit te verhelpen maar het niet weten op te lossen (o.a. vervangen luchtmassameter).
Ben V-power gaan tanken omdat het een reinigende werking heeft bij motoren die niet goed warm worden en veel stilstaan.
Het helpt en de SLK loopt nu koud een stuk beter.

Ook zal V-power voor meer vermogen zorgen en de wagen zal zuiniger zijn.
Echter in de auto- en vakbladen spreken onderzoeken elkaar tegen.

Ik heb echter goede ervaring met V-power.

Groetjes Alec




Ik heb een abonnement op de Autokampioen Alec, maar ik loop een beetje achter met lezen, dus bedankt voor de tip, ik zal hem eens op gaan zoeken en het artikel lezen.
Ik heb dus vanuit mijn vorige auto ook goede ervaringen met het brandstofverbruik als gevolg van het tanken met V-Power, maar een hoger vermogen heb ik niet echt kunnen waarnemen, vraag me ook af of dat aan de orde is gezien de uitspraken van Shell zelf over de verschillen tussen de Nederlandse en de Duitse versie.

Mijn aanleiding om hierover op het forum te schrijven was dat ik me afvroeg of het verschil in brandstofverbruik bij de SLK ook merkbaar is, net zoals bij de 206CC, aangezien ik alleen nog maar V-Power in de SLK heb getankt en dus niet kan vergelijken.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 01.10.2004 um 13:21 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Nee klopt Robert, maar dat komt dan ook omdat de Duitse V-Power met het oog op hogere prestaties verschilt van de Nederlandse in die zin dat er o.a. sprake is van een hogere klopvastheid (hoger octaangetal).

Joke




Een hoger octaangetal (en inderdaad niet zoals je zovaak leest octaan gehalte (!!) geeft inderdaad op zich geen betere prestaties; wel is dit nodig voor sommige zeer moderne benzine motoren die een hoger rendement kunnen halen door directe benzine-inspuiting onder zeeeeer hoge druk .

mvrgr

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.10.2004 um 16:04 Uhr   
V-Power... klinkt leuk 't lijkt wel iets van power-rangers misschien ook wel goed voor raketten , maar voor auto's gewoon benzine!

Groetjes , Hans

--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 01.10.2004 um 16:58 Uhr   


RobertSLK schrieb:


Een hoger octaangetal (en inderdaad niet zoals je zovaak leest octaan gehalte (!!) geeft inderdaad op zich geen betere prestaties; wel is dit nodig voor sommige zeer moderne benzine motoren die een hoger rendement kunnen halen door directe benzine-inspuiting onder zeeeeer hoge druk .

mvrgr

--
RobertSLK



Dank voor je aanvulling Robert. Dat bedoelde ik natuurlijk ook, maar jij kunt het nu eenmaal veel beter uitleggen
In Duitsland zijn naar ik aanneem meer hoogvermogende benzinemotoren die een hoger octaangetal nodig hebben.

Gr.
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 01.10.2004 um 17:10 Uhr   


hada schrieb:

V-Power... klinkt leuk 't lijkt wel iets van power-rangers misschien ook wel goed voor raketten , maar voor auto's gewoon benzine!

Groetjes , Hans

--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )



Hallo Hans,

Ik had al gezien dat er een nieuw Nederlands SLK-lid was ingeschreven. Dat wordt dan onze eerste R171! En je bent ook nog een expert op gebied van auto-accessoires zag ik in je website. Mooi zo, dat komt vast wel eens van pas.
Eh Hans.....misschien heeft een handgeschakelde bak wel een mooier geluid, maar als je elke dag in de file en voor verkeerslichten staat is een automaat toch wel érg lekker hoor! Maar ja, files heb je in Doetinchem natuurlijk niet
Als je a.s. zondag niks te doen hebt kun je misschien naar de clubdag in Boxtel komen. Er rijden er vast nog wel wat alleen .

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :888
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.272.739

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm